Nancy Weissbach

Soprano

Current and most recent projects include  Brünnhilde in three ring cycles at Oldenburgisches Staatstheater as well as her  debut as Senta at the New national theater Tokyo.

Nancy Weißbach is born in Berlin, her first musical education started in her home town, then she studied at the Music College „Franz Liszt“ in Weimar and at the Royal Conservatory in Den Haag with Cristina Deutekom and Diane Forlano. She participated at master classes at the   Britten-Pears-School   for   Advanced   Musical   Studies,   in   Aldeburgh   with   Galina Wischnewskaja, the Scuola Civica in Milan (Rodolfo Celletti), the Gregynog Festival in Great Britain, at the Belgian Plais De Beaux Arts with Vera Roza and at the Belcanto Festival in Dordrecht and the György Festival in Den Haag.

She took part successfully at several voice competitions like „Prix Jeunesse“ in Amsterdam and received a scholar ship at the Belcanto Festival in Milan and the Bayreuth scholar ship from the Richard Wagner organization in Amsterdam.
Her first contracts were for the role of Dido in a production of „Dido and Aeneas“ at the festival d`Ambronay, a role she sang in seven more French theatres, and for Santuzza and Marschallin in „Rosenkavalier“ in Meiningen, since then she has worked as freelance artist.

Important  guest  contracts  include  Chrysothemis  in  an  „Elektra“  production  of  Stéphane Braunschweig in Strasbourg, a role she sang then also at Théâtre Royal de la Monnaie in Brussels with Mo. Kazushi Ono, and in a production of Ruth Berghaus at Nationaltheater in Mannheim, she was heard as Gutrune and 3° Norne at Théâtre du Capitol in Toulouse with Mo. Pinchas Steinberg and the stage direction by Nicolas Joel.
She sang at Opéra Royal de Wallonie in Liège Gutrune and 3° Norne, in Schwerinand Dessau Foreign Princess in „Rusalka“, at Opéra National du Rhin in Strasbourg the title role of Euryanthe, at Teatro Lirico „Giuseppe Verdi“ in TriesteAriadne – a role she repeated then also in Darmstadt.
With Mo. Daniel Inbal she performed the 9° Beethoven and 2° Mahler.
Recently she made her debut as Agathe in „Freischütz“ at Opéra Royal de Wallonie in Liège and as Vitellia in „La clemenza di Tito“ with Uwe Eric Laufenbergat the theatre in Sanssouci in Potsdam and sang Marschallin with Asher Fisch as conductor and Maximillian Schell as stage master in the Israeli Opera in Tel Avivand later on also in Bonn.
Last contracts till 2017/18 include „Vier letzte Lieder“ by Strauss, the role of Ariadne in Limoges, the role of Governess „Turn of the Screw“ by B. Britten in Liège – a role she sings also in Teneriffa -, and again Chrysothemis in Strasbourg. She is heard as Senta with Mo. Gelmetti in Monte Carlo, as Marschallin in Nuremberg, as Elisabeth in „Tannhäuser“ in Trieste, as Marschallin in Cologne, and as Gutrune and 3° Norne in Strasbourg. She sings Chrysothemis in Weimarand in summer Elisabeth in „Tannhäuser“ with Mo. Kuhn in Erl, Magna Peccatrix in 8° Mahler in Ankara and a Strauss Wagner recital in Istanbul, Senta in Athens as well as „Walküre“ at Teatro Massimo in Palermo, “Siegfried” Brünnhilde with Mo. Kuhn in Erl and also in Shanghai.
2017/18/19 she sings Brünnhilde in „Walküre“ in Oldenburg, a Richard Strauss concert at Emy Destinn Festival in Budweis, “Siegfried” Brünnhilde and “Tannhäuser” Elisabeth with Mo.  Kuhn  in  Erl,  „Siegfried“  and  „Götterdämmerung“  Brünnhilde  in  Oldenburg  and „Walküre“ Brünnhilde in Kassel.

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Siegfried - Brünnhilde

Tannhäuser - Elisabeth

Reviews

Ring des Nibelungen Oldenburgisches Staatstheater

Götterdämmerung“– Brünnhilde
Ein großes Lob gilt Nancy Weißbach als Brünnhilde. Fast unglaublich scheint es, dass sie nach drei Aufführungen die Kraft hat sich selber sogar noch einmal zu übertreffen. Perfekt in jeder Hinsicht gelingen ihr die anspruchsvollen Gesangpartien. Ihre strahlenden, kräftigen Höhen machen das Zuhören zu einer wahren Freude.“
Opernmagazin, 21. Juli 2021

„Siegfried“- Brünnhilde
Nancy Weißbach hat als Brünnhilde sowohl in „Walküre“ als auch in „Siegfried“ mit ihrem Gesang das Publikum verzaubert. Mit ihren dramatischen, klaren Höhen setzte sie berührende Akzente. Bravo für diese großartige Leistung!
Opernmagazin, 15. Juli 2022

„Walküre“- Brünnhilde
Nancy Weißbach gibt bis zum Untergang unverändert die Brünnhilde stimmlich großartig, überaus authentisch in ihren Gefühlen.
Opernmagazin, 12. Juli 2022

„Walküre“- Brünnhilde, 12. Juli 2022
Nancy Weißbach verleiht mit ihrem strahlenden Sopran den tiefen Emotionen Brünnhildes großen Ausdruck. Ihre in allen Lagen stets kräftige und wandlungsfähige Stimme und ihre überzeugende Darstellung der Brünnhilde begeisterten das Publikum. Sehr beeindruckend aber auch in den eher leiseren Tönen wie bei „War es so schmählich, was ich verbrach“. Großartig!
Getragen wird das Finale vor allem auch von Nancy Weißbachs und Kihun Yoons großem darstellerischem Können. Als der Vater seiner Tochter mit einem Messer die Haare abschneidet und sie daraufhin zu ewigem Schlaf hinter einem Feuerring verflucht, entsteht ein sehr berührendes, vom Oldenburgisches Staatsorchester in wallende Klangteppiche eingewebtes Finale.
NWZ, 12.Juli 2022

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