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Margarita Vilsone
Soprano
Latvian soprano Margarita Vilsone’s next s projects include her role debuts as Elektra in Krenek, Life of Orest and Chrysothemis in Elektra at the Theater Münster and as Tosca in Puccini’s opera of the same name at the Stadttheater Gießen. Margarita will also make her debut at the Tonhalle Zurich in 2023 in Giuseppe Verdi’s Requiem with the Tonhalle Orchestra. Projects in 2018/19 include among others her debut at Vienna Volksoper as Amalia in I Masnadieri. 2017/18 debuted as Marguerite in Faust at Latvian National Opera as well as Micaela in Carmen and Mimi in La Boheme at Staatstheater Nürnber.
In 2016, she made a number of debuts: as Donna Anna in Mozart’s Don Giovanni at Staatstheater Nürnberg, Anna in Puccini’s Le Villi and Marguerite in Gounod’s Faust at Latvijas Nacionālā opera in Riga as well as Lisa in Lehar’s Das Land des Lächelns at Stadttheater Klagenfurt. In 2015, Margarita Vilsone made her debut in Riga singing Rosalinde in Strauß‘ Die Fledermaus and performed this part at Staatstheater Nürnberg. During the 2016/2017 season, the soprano will sing her first Ortlinde in Wagner’s Die Walküre as well as Dritte Norn and Woglinde in Wagner’s Götterdämmerung at Staatstheater Nürnberg.
Concert soloist Margarita Vilsone has sung Bach’s Magificat and Weihnachtsoratorium, Honegger’s King David, Mahler’s Symphonie N° 4, Kristaps Cukur’s To be my own silence, Mozart’s Requiem, Monteverdi’s as well as Vivaldi’s Magnificat and Strauss’ Vier letzte Lieder. The soprano performed with Amber Sound Symphony Orchestra Liepaja, Kärntner Sinfonieorchester, Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris, Staatsphilharmonie Nürnberg as well as Westböhmisches Sinfonieorchester under the baton of conductors including Marcus Bosch, Gábor Káli, Atvars Lakstigala, David Roblou, Andris Poga, Guido Johannes Rumstadt, Giedrė Šlekytė, Bruno Weil
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Reviews
Elektra – Theater Münster 2022
Hochdramatisch und ohne falsches Vibrato sang Margarita Vilsone ihre Schwester Chrysothemis. Ergreifend gelang ihr bei Darstellung der Freuden des erwünschten normalen Ehelebens die Vokalise auf Weiberschicksal. Ihr blieb auch genügend Stimmkraft für das Schlußduett mit Elektra, in dem beide Schwestern stimmlich gewaltig über das Orchester hinweg ihre Gefühle darstellen konnten.
Online Merker
Die Räuber – Volksoper Wien
«Die junge lettische Sopranistin Margarita Vilsone feierte an diesem Abend ihr erfolgreiches Hausdebut an der Wiener Volksoper. Mit schöner, großer Stimme und sehr guter Bühnenerscheinung gestaltete sie die tragische Figur der Amalia und läßt auf viele weitere Auftritte hoffen.»
www.onlinemerker.com
«Ihre Micaëla ist eine auch stimmschöne Frau, die seltsamerweise an eine große Titelrolle erinnert, die sie im Nürnberger Staatstheater spielte: Wie Leonore (in „Töt erst sein Weib!“) dringt sie, die Vertreterin des angeblich „schwachen“ Geschlechts, in die Gangsterbande ein, um ihren Geliebten herauszuholen. Wunderbar das Duett, noch wunderbar ihre Arie „Je dis que rien“. Rauschender Beifall, völlig zurecht.»
www.deropernfreund.de
Youthful style in Latvia National Opera’s Fledermaus
Bachtrack